tiistai 14. maaliskuuta 2017

Morsian täysin second handia?

Kun häihin kerran on aikaa, minulla intoa etsiskellä asioita ja kierrättäminen ja kirpputorit lähellä sydäntämme, miksi en ottaisi todelliseksi tavoitteeksi löytää täysin 2nd hand -asukokonaisuutta itselleni?

Kuluneen parin viikon aikana olen metsästänyt hääkenkiä. Keksin noin kuukausi sitten haluavani eräät Minna Parikat hääkengikseni, mutta kenkien hintatason vuoksi ainoa vaihtoehto olisi löytää kengät käytettyinä. Olen siis jälleen kuluneet viikot seurannut hyvin ahkerasti facebookin kirppareita, Tori.fi:tä ja Huuto.net:tiä, koska etsiessään yhtä tiettyä täsmälleen oikeassa koossa, on pakko olla jatkuvasti hököllä, sillä en useinkaan ole ainoa, joka tiettyä kenkäparia himoitsee.

Unelmieni hääkenkiä en ole vielä löytänyt, mutta ensi viikolla odotan silti postista saapuvaksi elämäni ensimmäistä Parikka-paria, koska hääkenkien löytymättömyys ei luonnollisestikaan estä minua löytämästä muita kenkiä. Pelkästä ostamisen riemusta en kuitenkaan shoppaile edes käytettyjä kenkiä, vaan kyseessä on tummien peruskorkkareiden aukkoa paikkaamaan saapuvat todelliset tarvekengät, Parikan tyyliin tietysti hiukan jännällä viballa kuitenkin.

31339587881_cc6e2ea1e2_o

Kenkien ohella olen jahdannut myös unelmieni huntua ja helmikuiseen ilmanalaan sopivaa takkia hääpäivän siirtymisiä varten. Kaikki asioita, joita ihmiset myyvät hyvin paljon pois häiden jälkeen. Kun minulla sattuu olemaan kaksi vuotta aikaa koluta kivijalka- ja nettikirppareita ympäri ja vieläpä nautin siitä, olisin lähes idiootti, jos en lähtisi tavoittelemaan kokonaan käytettyä asukokonaisuutta. Haastavimman palan olen sitä paitsi jo ratkaissut ja unelmieni hääpuku roikkuu säilytyksessä vanhempieni luona Kuopiossa. Jos onnistuin löytämään täydellisen hääpuvun käytettynä, ei täydellisten asusteiden löytäminen käytettynä voi olla mahdottomuus.

Siitä se ajatus sitten lähti: aion löytää kaikki hääpäivän vaatteeni ja asusteeni alusvaatteita lukuunottamatta käytettynä. Mekko minulla jo on, joten tarvitsen vielä pitsiboleron, kengät ja hunnun. Ulkosiirtymisiä varten suunnittelemani karvaboleron/-takin tarvitsin vielä muutaman päivä sitten, mutta nyt sellainen on facebook-kirpparilöydön myötä matkalla luokseni Seinäjoelta. One down three to go.


♥ Krista

2 kommenttia:

  1. Wau, aika ahkeraa metsästystä ja jotenkin kiehtovaa antaa käytetyille hääasusteille kokonaan uusi seikkailu! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kirpparimetsästää! Minustakin! Oon kuullut, että joitakin ahdistaa/ällöttää ajatus, että joku on jo aiemmin käyttänyt samaa vaatetta/asustetta hääpäivänä, mutta ei minua kyllä se ajatus haittaa.

      Poista