maanantai 24. huhtikuuta 2017

Testissä häälehden digiversio

Minä rakastan elämästä nauttimista ja luksusta. En tarkoita rakkaudellani överipröystäilevää timanttikuorrutettua luksusta, vaan arjen luksusta: kauniisti katettua illallista, rentouttavaa spahetkeä taloyhtiön saunassa ja viinilasista nautittua vissyvettä häälehteä lukiessa. Pienet asiat tekevät paljon.

Viime sunnuntaille suunnittelin itselleni tälläistä viikonlopun hemmotteluhetkeä. Törmäsin nimittäin Mennään naimisiin -lehden pääsiäistarjoukseen, jossa uusimman lehden digiversion sai ladata 1,90 eurolla. Olin jo kauan halunnut testata digilehtien lukemista, joten järkihintainen häähömppäily yhdistettynä uuteen formaattiin, oli todellakin hyvä syy lähteä testaamaan sähköistä lehteä. (Yleisesti olen sitä mieltä, että häälehdet ovat överikalliita niiden laatuun nähden. Mainoksia on liikaa ja syvällisempää hääjournalismia liian vähän suhteessa noin 10e hintaan, mikä on harmi, koska lehdet ovat ihanaa fiilistelymateriaalia.)

IMG_4134
IMG_4115

Tilaaminen meni ongelmitta ja innoissani asettauduin sängylle lukeakseni ihanaa hääfiilistelyä, mutta sitten alkoivat ongelmat. Lehti kaatui latausongelmien vuoksi aina sivua käännettäessä, joten lukeminen oli mahdotonta. Kokeilimme eri laitteilla (sekä Jarkon että minun tabletilla) ja kahdella eri netillä, mutta sama homma. Lehti kaatui sivusta 13 lähtien aina sivunkäännön yhteydessä.

Otin harmissani sähköpostilla yhteyttä lehden asiakaspalveluun ja minulle vastattiin heti seuraavana päivänä eli pääsiäismaanantaina! Lehden tekninen tiimi oli laitettu selvittämään asiaa ja minulle luvattiin lähettää vanha kunnon paperilehti kotiin pahoitteluna häiriöstä. Minua palveltiin siis äärimmäisen hyvin ja pieni alkuharmituksenikin katosi samantien saatuani noin ystävällistä asiakapalvelua. Erityisen upeaa oli saada lehti pari päivää myöhemmin kotiovelle kannettuna ja todella kauniisti pakattuna. Lehti oli aluksi hopeisessa lahjapaperissa, jonka sisään oli pakattu musta silkkipaperista taiteltu suojakuori lehdelle. Mustassa silkkipaperissa oli pieni tervehdys lehdeltä ja koko paketti pysyi koossa vip-tarroilla. Olen ehkä helppo, mutta minuun upposi ♥

IMG_4098
IMG_4107
IMG_4099

Ainoana miinuksena en vieläkään tiedä, miksi lehti tuppasi kaatumaan iPadilläni, minkä takia suhtaudun nyt hiukan ujosti digilehtiin, koska tabletti on todellakin ensisijainen medialaitteeni. Kai digilehdet/-kirjat pitäisi olla suunniteltu niin, että ne toimivat ennen kaikkea tableteilla, koska onhan tabletti paljon kannettavaa näppärämpi lukualusta? Jos jollakulla on kokemusta digilehtien+tabletin yhdistelmästä, kuulen mielelläni, koska olen yhä utelias digiversioita kohtaan.


♥ Krista

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti