torstai 6. heinäkuuta 2017

Morsiamen hääkengät

Tilanne alkaa olla melko erikoinen. Häihimme on tänään aikaa 590 päivää ja minä voin todeta, että hääpäivän asuni on alusvaatteita ja sukkahousuja vaille kasassa.

Innostuimme viime sunnuntaina laittamaan liian vähälle huomiolle jäänyttä takapihaamme kuntoon ja päädyimme lähtemään puutarhaostoksille Tokmannille Turun keskustaan. Meitä läheisempi Tokmanni sijaitsee keskustassa Sokoksen kanssa samassa talossa niin, että suorin reitti liikkeeseen on kulkea Sokoksen pääovista läpi meikkiosaston, liukuportailla ylös ja ohi kenkäosaston, kunnes päätyy Tokmannille. Tuo matka kenkäosaston ohi oli minun tapauksessani kohtalokas, koska noin 15 minuutin arpomisen (”Onko tässä mitään järkeä? No ei ole, mutta voinko silti tehdä niin???”) jälkeen, minä päädyin lopulta ostamaan tuolla reissulla hääkenkäni.

IMG_4730
IMG_4734
IMG_4738

Aivan hätiköidystä ekstemporeepäätöksestä ei kuitenkaan ollut kysymys, vaan olin talven/kevään aikana ehtinyt käydä katselemassa, ihastelemassa ja kokeilemassa kenkiä jo useampaan otteeseen. Alkuperäinen 109 euron hinta oli vain minun hääasubudjetilleni liikaa ja toisaalta onhan se nyt järjetöntä tässä vaiheessa mitään kenkiä vielä ostella. Kenkien ollessa loppukeväästä -20% alennuksessa, jätin kengät pitkin hampain edelleen liian kalliina hyllylle, mutta sunnuntaina alennusprosentin noustua -40%:iin ja omankokoisten kenkieni huvettua yhteen ainoaan kappaleeseen, minä sorruin sulhasen kannustuksella. Ja nyt minulla on hääkengät!

Alun perin halusin hääkengikseni lähes obsessiivisesti Minna Parikan glitter Jackiet, mutta pienen laskutoimituksen jälkeen pukuni helma ei antanutkaan minulle mahdollisuutta valita yli kuusisenttisiä korkoja. Helman lisäksi jackieiden hylkääminen teki hyvää myös hääpukubudjetille, vaikka käytettynä kengät olin ajatellutkin etsiä. Jackie-ajatuksen livettyä, ajattelin unohtaa ulkonäkökeskeisyyden ja hankkia mahdollisimman simppelit, edulliset ja jalalle hyvät kengät, mahdollisesti käytettynä ja varmastikin vasta lähempänä häitä. Esteetikon on kuitenkin yllättävän vaikea päästää täysin irti asioiden ulkonäöstä ja toisaalta innokkaan asioidenjärjestelijän jättää asiaa sikseen odottamaan läheisempää ajankohtaa.

IMG_4736
IMG_4750

Silmät auki kulkemalla minä kohtasin hääkenkäni aivan vahingossa ja selkeästi etuajassa suunnittelemastani. Sulhasen, hääpuvun ja juhlapaikan tapaan kengätkin olivat rakkautta ensisilmäyksellä. Minulle tuli samantien kengät nähdessäni vahva tunne, että tässä ne ovat, minun täydelliset hääkenkäni.

Kenkäni ovat Gabor-merkkiset, vaaleanharmaata aitoa mokkanahkaa olevat pelkistetyt avokkaat, joihin tuo särmää hyvin kimaltelevaisella glitterillä kuorrutettu paksu korko ja ohut platformpohja. Korkoa kengilläni on kaikkiaan juuri kriittiset kuusi senttiä, jonka pitäisi olla täsmälleen täydellinen senttiluku pukuni ja minun jalkojeni jaksamisen kannalta. Mallissa minua miellytti pelkistetty olemus ja paksu korko, koska talvihäidemme aikaan toivon kengältä tukevuutta ja uskon paksun koron myös helpottavan koko päivän kenkien päällä liikkumista. Kengät ovat maailman miellyttävimmät ja tukevimmat jalassa, mikä on loistojuttu, koska olen todella huono sietämään epämukavia korkokenkiä. Hintaa hääkengilleni jäi alennuken jälkeen 65 euroa, mikä ei ole sietämätön hinta, kun kengät jäävät häiden jälkeenkin käyttökengikseni.

IMG_4747

Tämän viikon olenkin joka päivä vain ihastellut vaatekaappiin jemmaamiani kenkiä. Niin kauniit, niin mukavat, niin juuri minulle täydelliset ♥ Hääkenkiä yhä etsiville kanssamorsiamille tiedoksi, että kenkiä löytyi Sokokselta harmaa+hopea -yhdistelmän lisäksi myös vaaleanruskean ja ruusukultakimalteen yhdistelmällä.


♥ Krista

12 kommenttia:

  1. Jos täydelliset osuvat kohdalle, niin miksipä niitä ei voisi ostaa?! Todella ihanan ja myös mukavan näköiset kengät. Itselläni on ollut jo pari vuotta käytössä Gaborin korkonilkkurit, joissa on vähän samantyylinen korko, ja ne ainakin ovat supermukavat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin minäkin asiaa Jarkon kanssa järkeilin. Kiitos paljon :) Hyvä kuulla, että muillakin on positiivisia kokemuksia Gaborin kengistä, koska itse olen myös ollut hyvin luottavainen niiden laatuun ja mukavuuteen.

      Poista
  2. Tuossa on kyllä ollut jo kohtalon makua, 40% alennus ja 1 pari juuri sinun kokoa, miksi siis jättää kengät ostamatta :) Tuo glitterillä pinnoitettu korko on aivan ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiii niinpä! Ja ilman tuota glitterkorkoa nuo kengät eivät olisi mitään, mutta tuolla korolla aivan täsmälleen täydelliset minun makuuni ♥

      Poista
  3. Onpa nätit kengät! Olen myös sitä mieltä, että kun sopivat osuvat kohdalle niin kannattaahan ne ostaa :) Gaborin kengät on vielä tosi hyviä jalkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon. Noin minäkin ajattelin ja tosiaan itsekin tunnen merkin hyväksi, niin pakkohan se oli antaa vain mennä :)

      Poista
  4. Todella kauniit kengät! Näiden kanssa on osunut kyllä kaikki tähdet kohdalleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On kyllä, lähes suuremman johdatuksen makua tässä touhussa :D

      Poista
  5. Tosi ihanat kengät! Rakastan kaikkia harmaansävyjä! :) Ihana seurata teidän hääblogia, varmaankin samana vuonna olemme menossa naimisiin, mutta suunnitelmat ovat vielä ihan auki :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja tervetuloa seuraamaan! :) Meillä suunnitelmat alkavat suurien linjojen osalta olla valmiit mutta valtavasti kaikkea hienosäätöä on vielä mietittävänä.

      Poista
  6. Ihanaa että sait kuitenkin glitteriä vaikkei Jackiet onnanneetkaan, ja millä hinnalla! Gaborin kengät on ihan superhyvät yleensä jalassa, melkoinen löytö :) Meant to be, etten sanois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meant to be todellakin <3 Olen edelleen todella tyytyväinen kenkävalintaani ja sain kuitenkin himpun glitteriä, vaikka en aivan Jackieden vertaa :D

      Poista