keskiviikko 4. lokakuuta 2017

Kohti häähiuksia

Minulla on hääkampauksestani toistaiseksi hyvin vähän visioita, mutta ne muutamat ajatukset ovat hyvin varmoja: hiukseni tulevat ehdottomasti olemaan kiinni ja hiuksiini täytyy pystyä kiinnittämään huntu. Näillä spekseillä ja näillä hiuksilla minulla on ongelma.

36786706364_7a6488c432_o

Olen minun ja Jarkon kuuden vuoden seurusteluhistorian aikana ehtinyt kokeilla hiusmalleja aivan lyhyestä ns. poikatukasta perinteiseen lapaluihin ulottuviin pitkiin hiuksiin ja niiden väliin asettuvaan polkkamalliin. Lisäksi minulla on ollut useammanlaista otsatukkaa, joista viimeisintä kasvatan tällä hetkellä pois.

Hiusteni haasteena on, että olen äärimmäisen laiska hiustenlaittaja, vaikka toisaalta nautinkin todella paljon siitä, että hiukseni ovat kauniisti. (Olen yrittänyt puhua Jarkkoa opettelemaan letitystä, mutta toistaiseksi hän ei ole innostunut riittävästi.) Varsinkin arkiaamuisin laiskuus vie kuitenkin voiton kauneudesta aivan 6-0 ja yleensä vetäisen hiukset vain nopeasti ponnarille tai nutturasykerölle, koska sairaalassa hiusten pitää joka tapauksessa olla pois tieltä.

23644300038_cfdb5ac0bd_o
36827339503_6bdca4859e_o

Tai siis vetäisisin, jos hiukseni ulottuisivat ponnarille tai nutturasykerölle. Tällä hetkellä hiukseni ovat nimittäin pitkähkössä polkkamitassa, joka on edennyt pituudelle, jossa pisimmät hiukset ulottuvat juuri ja juuri takaraivoponnarille niskatakatukan jäädessä edelleen vapaaksi. Leikkasin polkkamitan useamman vuoden tauon jälkeen noin vuosi sitten ja olen kyllä viihtynyt hiuksissani. Vaihdoin pitkät hiukset polkkaan, koska aloin vihata roikkuvia pitkiä hiuksiani, joille en useimpina päivinä jaksanut tehdä muuta kuin kerätä pois tieltä. Polkka antaa jo roikkuvanakin pitkää tukkaa raikkaamman ilmeen ja minusta tuntuu, että kasvoilleni kaikkiaan sopii paremmin lyhyehkö malli.

Hääkampaukseeni polkka ei kuitenkaan sovi, koska ehdoton vaatimukseni on saada hiukset kokonaan kiinni. Tiedän, että kampaajilla on käytössään monenlaista lisähiusta, mutta tykkään enemmän ajatuksesta, että hius on omaani, kun minulla kerran on hyvin aikaa kasvattaa hiuksiani ennen häitä. Minulla on luonnostaan ohuet hiukset, jotka nykyisellään värjäämättöminä ovat todella luirut ilman laittamista, mutta luotan lujasti kampaajien ammattitaitoon. Hiuksistani saadaan hääpäivänä varmasti minulle mieluinen kampaus.

37448801036_685ea38db1_o

Nyt polkka pitkäksi -kasvatusprosessi on siis käynnissä! Kävin kampaajalla juuri ennen koulun alkua elokuun alussa ja seuraavasta kerrasta ei olekaan tietoa. Aikaa häihin on 16 kuukautta, joten antaa kasvaa vain hiuskullat! Tulevaisuudessa sitten lisää ajatuksistani hääkampauksesta, koska kyllä minulla pieniä ideoita on, vaikka mitään varmaa en vielä tiedäkään.


♥ Krista

8 kommenttia:

  1. Varmasti ehtii hiukset kasvaa hyvään mittaan häihin mennessä. Kuvien perusteella sinulle kyllä sopii todella hyvin myös tuo polkka! Tsemppiä kasvatusprojektiin. :)

    ps. täällä toinen laiska hiustenlaittaja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)

      Minä olen hiukan kateellinen ihmisille, jotka a) osaavat ja b) jaksavat laittaa arkenakin hiuksiaan nätisti, kun itse menee vain paniikkiponnareilla ’:D

      Poista
  2. Ponnari suosiossa myös täällä :D Äsken mainitsemien ihmisten lisäksi olen kateellinen myös heille, joiden hiukset näyttävät tyylikkäiltä "ihan vaan heittämällä" - siis esim. sutasemalla märät hiukset nutturalle niistä tulee rennon tyylikkäät. Ei onnistu ikinä mulla, syytän sekä hiuslaatuani että omaa osaamattomuuttani. Hiusten kasvattelussa kannattaa muuten muistaa hoitaa latvoja ka käydä säännöllisesti tasoittelemassa, että hiuslaatu pysyy hyvänä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi on kyllä kans aivan totta! Jotkut näyttää superhyvälle, vaikka olisi paniikkinykerö päässä tai vaan yksi klipsu pitämässä hiuksia kiinni. Sama pätee muuten myös meikkiin: jotkut on aivan täydellisen upeita ihan pelkällä ripsivärillä, kun taas itse näkee silloin peilistä vain täydellisen meikittömyyden ja pelkät epäkohdat. Meikittömyys ja oma ulkonäköni ei minulle todellakaan ole mikään ongelma, mutta välillä jurppii, että näyttääkseen omasta mielestä oikeasti hyvältä, täytyy jaksaa hiukan panostaa, kun taas jotkut näyttävät aina upeilta :D

      Hyvä muistutus, koska minulla aivan liian herkästi lipsahtaa kampaajakäyntien väli...

      Poista
  3. Minulla ei hiusten pituudesta puutu, sillä olen jo tovin kasvatellut hiuksia osittain hääkampaus mielessä. Mutta tuo paksuus on minullakin ongelma. Minulla on varmaan maailman ohuin hiuslaatu ja tuntuu, että pitkien hiusten myötä tukkaa myös irtoaa päästä tukuittain. Päätin nyt kokeilla biotiinia lisäravinteena. En tiedä, onko siitä mitään hyötyä, mutta kai sitä ovat jotkut kehuneet... Kun lisäksi ovat ongelmana hauraat kynnet, niin kaikkea pitää kokeilla. Mutta kerron, jos hiukseni yhtäkkiä kokevat valtavan paksuuntumisen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mahtavaa, että kokeilet! Raportoi sitten tuloksia, kun aika on. Tuo hiusten irtoaminen menee itselläni ainakin melko aalloissa, välillä irtoilee kaikkialle ja koko ajan, kun taas hetken päästä tilanne vähän rauhoittuu. Mutta on kyllä totta, että pitkien hiusten aikana irtoilevat hiukset ainakin häiritsivät enemmän, koska ne tarttuivat lyhyitä herkemmin kaikkialle. Raivostuminen irtoileviin hiuksiin oli myös yksi taustasyy, että päätin leikata omat hiukseni silloin noin vuosi sitten.

      Poista
  4. Lyhyeen tukkaankin saa ihan mielettömiä kampauksia ja pakko sanoa että sun kasvoille sopii näköjään tosi hyvin just tuon mittainen tukka :)
    Mulla on ystävä jolla on polkkamittainen tukka, ja hänelle tehtiin viime kesän häihin ihan mieletön kiharanuttura, harmi kun ei tullut otettua kuvaa.
    Pohjalle vähän lämpörullaa ja tupeerausta niin lyhyemmänkin tukan saa näyttämään isommalta kuin se onkaan :)

    Mulla taas on päinvastainen ongelma, kun tukka on tosi paksua jouhta ja vielä pitkä, jolloin kampaukset ja kiharat tuppaa läsähtämään päivän aikana ja hius suoristuu tosi nopeasti takaisin. Mullakin alkoi kohti häähiuksia-projekti, ja sen aikana mun tarkoitus olisi saada tukka hyvään kuntoon, tää on vähän kärsinyt vuosien aikana.
    Oikeat aineet siis hakusessa jotta saadaan tukasta hyvinvoiva. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei hyvä tietää, jos menee hermo tään kasvatusprojektiin ennen h-hetkeä. Kampaajat on kyllä niin velhoja, että he saavar välillä mahdottomastakin mahdollista. Mulle itselle on vain tärkeintä, että hiukset saadaan kauniisti kiinni ja hunnulle paikka kampaukseen :D

      Se on niin hassua, miten eri hiustyypit ja -tyylit joutuu painimaan erilaisten ongelmien parissa. Yhdellä ei hiukset meinaa riittää mihinkään ja toisella on tuska, mihin kaiken hiuksen saisi laitettua. Ja sitten toinen juttu on tuo kiharruksen pysyminen. Toisilla oma luonnonkihara vaivaa kyllästymiseen asti jo arkena, kun taas suoraa tukkaa ei saa pysymään kiharoilla edes juhlissa. Harvalla taitaakaan aivan täydelliset hiukset omasta mielestään olla, vaikka toisten mielestä näyttäisikin upealta :)

      Poista